Blog – potrzebny od zaraz!

W dzisiejszej erze cyfryzacji i tym samym wszechobecnego internetu, każdy właściciel firmy jest zmuszony do posiadania strony internetowej jak też nadążania za wszelkimi trendami z tym związanymi.

Jednym z takich trendów jest posiadania na stronie internetowej czy w sklepie internetowym bloga. Na samym początku wyjaśnijmy sobie czym tak w ogóle blog jest. Blog jest takim dziennikiem sieciowym, rodzajem strony internetowej, zawierający chronologicznie ułożone wpisy z możliwością wstawiania komentarzy przez czytelników.

Dziś blog jest bardzo popularnym narzędziem, wykorzystywanym przez każdą świadomą firmę.

Warto jest zadać sobie pytanie czemu należy prowadzić blog firmowy?

  1. Blog to budowanie relacji z Klientem i poznawanie go bliżej.
    Każda firma to konkretna branża, konkretna tematyka bloga. Zamieszczamy różne artykuły, wchodzimy poprzez komentarze i wymianę zdań w interakcję z internautą i zaczynamy go poznawać. Jego preferencje, czego potrzebuje, na co zwraca uwagę. Kopalnia wiedzy i przybliżanie Klienta do nas.
  2. Blog to pokazywanie wiedzy, doświadczenia i profesjonalizmu.
    Zamieszczamy w blogu artykuły, wpisy o tematyce na, której się znamy. Pokazujemy się tym samym od strony specjalisty, firmy na której można polegać i która zna się na swojej robocie. Klienci tym samym zaczynają nam ufać i w chwili potrzeby przychodzą do nas.
  3. Pokaż nie tylko pracę.
    Życie w każdej firmie nie zaczyna się i nie kończy jedynie na pracy. Poza obowiązkami często organizujemy wypady firmowe czy tak po prostu w Twojej firmie jest fajna atmosfera. Pokaż to, pochwal się tym jak w Twojej firmie Pracownik jest fajnie traktowany a praca w niej to budowanie fajnych relacji. Pamiętaj, że przez bloga możesz promować firmę przed kandydatami do pracy.
  4. Wujek Google – dobrze w niego zainwestować.
    Wszystkim zależy na wzroście odwiedzin z Google. Blog jest idealnym narzędziem, które wesprze nas w działaniach Sem i Seo. Google sowicie wynagradza tych co często aktualizują stronę a jej zawartości są bogate w treści. Twórz artykuły, zamieszczaj w nich słowa kluczowe a Google zacznie wyżej stawiać w wynikach Twoją stronę www. Wspieraj pozycjonowanie.

Na samym końcu, pamiętaj. Zanim rozpoczniesz przygodę z pisaniem bloga przemyśl klika rzeczy.
Dokładnie określ grupę odbiorców, to jakim językiem się posługują, jakich informacji poszukują. To Ty jesteś ekspertem, a Twój blog to kopalnia wiedzy a nie platforma do sprzedaży. Pokaż się od strony specjalisty, któremu warto zaufać i zostać Twoim Klientem. Twórz artykuły tak by zainteresować internautę, pisz o tym co ich interesuje a z upływem czasu będziesz dla nich guru w Twojej branży.