Strona RWD – co to takiego?

Dla wielu osób nazwa RWD nic nie mówi, a za tym skrótem kryje się technika, która zrewolucjonizowała i nie odwracalnie zmieniła projektowanie i wygląd stron www.  Za skrótem RWD kryje się nazwa Responsive Web Design, skrótowo mówiąc strony responsywne.

Pierwsza strona internetowa, zrealizowana w tej technologii należała do koncernu Audi. Responsywność strony polegała na dostosowaniu szerokości do używanej właśnie przeglądarki. Inaczej strona była wyświetlana w oknie Internet Explorer a inaczej w przeglądarce Opery.

Urządzenia mobilne czyli smartfony czy tablety, to rynek urządzeń rozwijający się od 2008 roku. Rozwój nowoczesnych technologii wraz z wszechobecnym internetem mobilnym wymusiło na twórcach IT pójście z duchem czasu i dostosowywanie świata internetu do urządzeń na jakich jest przeglądany internet.

Jak to działa? Strona zaprojektowana w technologii RWD samoistnie dostosowuje wygląd wyświetlanej strony do rozmiarów okna w jakim jest przeglądana. Inaczej  w sensie układu strona będzie wyglądać na komputerze PC, a inaczej na tablecie czy smartfonie. Chodzi tutaj o wygodę przeglądania.

Dla twórców stron www, technologia RWD jest sporym przeskokiem technologicznym. Pozwala to na tworzenie jednej strony www dla wielu układów wyświetlania strony.

Strony internetowe w technologii RWD to nie tylko kwestia wyglądu czy działania. Od 2015 roku Google lepiej i wyżej pozycjonuje w wyszukiwarkach strony przystosowane do urządzeń mobilnych.

Ale żeby nie było tak słodko. Responsywność to też znacznie większe nakłady pracy nad stworzeniem strony www. Co za tym idzie dla Klienta docelowego strona wykonana w tej technologii jest droższa i nie każda agencja wykonująca strony i sklepy www wykonuje w standardowych cenach strony RWD.